KARAVANLI HAYATIMIZ BAŞLADI (20 Nisan 2015)
3 mins read

Karavanımızı teslim aldık. Hiçbir sorun yaşamadan, kapalı kasa panel van kamyonet olarak teslim ettiğimiz aracı kusursuz bir karavana dönüştüren Aydın Kestane ve tüm İMAJ KARAVAN (www.imajkaravan.com) ekibine sonsuz teşekkürler.

İlk gün Sığacık’a gittik ve DeSel (teknemiz) ile mayıs sonuna kadar vedalaştık. İkinci gecemizde Kuşadası’ndaydık. Kadınlar Denizi’nde deniz kenarına yanaştık. Tüm gece dalga seslerini dinleyerek keyifli bir gece geçirdik. Sabah fotoğraflayarak bu güzel anları ölümsüzleştirdik. Kadınlar Denizi’ni ilk defa bu kadar sakin görüyorduk.

Ardından Dilek Yarımadası Milli Parkı’na (Kalamaki) doğru yola düşüyoruz. Kadınlar Denizi’nden yaklaşık 20 km. Milli Park iyi korunuyor. Mangal, tüp v.s. yakmak yasaklanmış. Çok da iyi olmuş. Yürüyüş rotalarından yürümek de mümkün. Bir kere bu rotada yürümüştük ve çok güzeldi. Parkta epey bir yaban hayvan var. Ayı, domuz zaten sıradan. Levhalarda panter uyarısı da var.  Kaçak avlananların yakalandığını duymuştum. İnşallah bu nadir görülen yaban hayvanlar kalmıştır. Biz gezinirken iki defa şahin gördük. Kuş çeşitliliği çok fazla. Bu güzellikleri gelecek nesillere aktarabilirsek büyük başarı. Vahşi olan hayvanlar değil, insanlar çünkü… Ender bulunan hayvanları kaçak olarak avlamak nasıl bir yabaniliktir !!! Kampçılar için önemli bir bilgi; Milli Park içinde gece kalmak yasak. En geç 18:30’da park boşaltılıyor. Çadır veya karavanla kalmak ne yazık ki olanaksız. Eğer korunacaksa biz buna razıyız.   İşte size doyulmaz Kalamaki görüntüleri;

Milli Parkın girişinde Zeus Mağarası var. Uğramadan geçmeyin. Mağaradan birkaç fotoğraf;

Karavanımız da tam istediğimiz gibi olmuş. Karavanla amacımız daha çok yer gezmek. Bir yerde fazla kalmak değil, mümkün olduğunca fazla yer dolaşmak. Bu nedenle çekme bir karavan yerine motokaravan tercih ettik. Çekme karavanların daha ekonomik olduğu bir gerçek. Biz ise bir gün bir yerde ertesi gün başka  yerde kalacağımız ve genellikle yollarda olacağımız için motokaravanı tercih ettik. Düzenli kamp alanlarında kalmayacağımız ve her zaman elektriğimiz olmayacağı için güneş enerjisi taktırttık. İşte karavanımızdan görüntüler;

Rota:Yol karavanla yollara düşüyor. Rota : tabii ki öncelikle canım yurdum; Anadolu. Yollarda görüşmek üzere.
www.rotayol.com

10 thoughts on “KARAVANLI HAYATIMIZ BAŞLADI (20 Nisan 2015)

1. aracınızı beğeniyorum kapalı panelvan uzun şaşe sıfırmı aldınız ve içi kaça dizayn oldu yıllık vergisi nedir ticari araçmıdır vesaire

1. Murat Bey, aracı sıfır almadık, sizin de almanızı tavsiye etmeyiz. Çünkü 5 yaşına kadarki araçları karavana çevirirseniz %157 vergisi var. Bu konuda sitemizde yazdığımız makaleyi okumanızı salık veririz; http://rotayol.com/2015/01/26/karavan-konusunda-mevzuatimiz/
      Biz 4 yaşında temiz bir araç bulduk ve hemen satın aldık. Peugeot Boxer 15 metreküp uzun şase panelvan. Bu araçlar 3 türlü üretilmiş; 13 metreküp kısa şase, 15 ve 17 metreküp uzun şase. 15 ve 17 metreküpler sadece yükseklikten farkediyor. 17 metreküp tabii ki daha fazla dolap alanı olduğu için avantajlı. Fiat Ducato, Citroen Jumper veya Peugeot Boxer, hepsi aynı şase ve aynı kasa. Motorları da birbirine çok yakın. Aynı yedek parçalar üç araç için de kullanılabiliyor. Aynı fabrikalarda üretiliyormuş. Dolayısıyla bu üç araçtan birini alabilirsiniz. Aldıktan sonra karavana dönüştürmeden önce trafik muayenesine girin. Dönüştürdükten sonra tekrar gireceksiniz. Bizim 2010 model aracın yıllık vergisi 800.-TL civarında.
      İçine koyacağınız eşyanın teferruatı epey fazla. Bu sizin isteklerinize göre çok değişken olabilir. Bir kamp yerinde uzun süre elektrik alarak kalacaksanız güneş enerjisi ve şohbene ihtiyacınız olmayacak. Kışın ya da sonbaharda seyahat etmeyecekseniz kalorifere ihtiyacınız olmayacak. Bu durumda sizin karavanın içi 30.000.-TL’ye bitebilir. Herşey olsun ve en iyisi olsun, klima da olsun, çanak antenim ve televizyonum da olsun derseniz 100.000.-TL’ye de çıkabilir.
      Araç ticari değil, özeldir.
      Saygılar.
      Murat Moralı

1. sevgili adaşım dönüşün için teşekkür ederim,özel,e dönüşmesi çok iyi çünkü %45 işitme kaybım var, ehliyetim normal b,fakat not var ticari araç kullanamaz,ben işçi emeklisiyim ara sıra çalışırım,bu nedenle karavanı almış sayalım satışa çıkarırsam elimde patlarmı?şurada bir soru sorayım ailede kampçılığa ilgi yok tek kişiyim,sıfır fokus aldım üç aylık, kamp malzememde var,ama kamp dışı güvenliğinde motokaravanın yeri bir başka,bu yazdıklarıma tavsiye cevap ver selam sevgilerle

2. B sınıfı ehliyet bu tür araçlar için yeterli. Karavanların da kendi içinde bir ikinci el piyasası var, ama takdir edersiniz ki çok sınırlı bir kitle. Satış konusunda ben yeterli bilgi sahibi değilim. Sahibinden.com sitesini incelemek ve takip etmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Sizin en önemli sorununuz eşinizi ikna etmek bence. Birlikte bu keyfi paylaşmadıktan sonra tek başına yapmanızı pek tavsiye etmiyorum. Ailenin bölünmesi hoş değil. Ford Focus aracınızın bagajına koyacağınız ya da tavanından açılan çadır işinizi görecektir. Sevgi ve saygılar.

3. Merhabalar aracınızı çok beğendim. uzun süredir bende inceliyorum ama sizin araç sanki bir basamak diğerlerinin üstünde… öncelikle hangi firmaya yaptırdınız ? standart bir karavandan artıları neler ve altın sorum ne kadara mal oldu ?..

1. Nihat Bey, sizden özür diliyoruz. Bu mesajı hiç görmemişiz ve ancak bir yıl sonra yanıtlayabiliyoruz. İhmalin neresinden dönsek kârdır. Biz Bursa’da İmaj Karavan’a yaptırdık aracımızı. Araçta yok yok, yani her şeyi özellikle koydurduk. Aracın kendisini 40 bine almıştık. İçine de iki katından fazla harcadık. Ancak biz kampinglerde kalmayacağımız için, güneş enerjisi, şofben, duş, televizyon, kalorifer gibi tüm donanımları dahil ettirdik. Saygılar.

4. Merhaba Moralı ailesi,yaşam tarzınızı çok beğendim. Özellikle KARAVANla gezme düşüncenizi hayata geçirmeniz dikkatimi çekti.Ben emekli öğretmenim.Benimde böyle bir düşüncem var.2 yıldır KARAVAN almak için araştırıyorum.Bu yaz alacaktım hesaplarım tutmadı. Ama seneye yaz mevsimine KARAVANlı gireceğim.Sizin gibi bizde gezip-görmeyi çok seviyoruz.Sitenizi inceliyorum.Böyle bir site yapıp bilgi paylaşımlarınız çok hoş bir şey.Bilgi paylaştıkça çoğalır. Rotanızı takip etmeye çalışacağım.Yolunuz ve rotanız açık olsun.Selamlar , sevgiler…